Algemene verkoopvoorwaarden
De huidige algemene verkoopvoorwaarden (hierna: AVV) worden voorgesteld door de vennootschap SAURIS SPRL (handelsnaam: Misuko), geregistreerd bij de Kruispuntbank van Ondernemingen onder het nummer 0649.822.596 met als hoofdactiviteit: Productie en verkoop, in het bijzonder on line, van voedingsproducten (sappen, snacks en kruidenthee), en waarvan de maatschappelijke zetel gevestigd is te Sint-Denisstraat 120, 1190 Brussel.
Het plaatsen van een bestelling impliceert de volledige naleving van deze AVV.
SAURIS SPRL behoudt zich het recht voor om de huidige AVV, die beschikbaar zijn op haar website, op elk moment en zonder voorafgaande kennisgeving aan te passen of te wijzigen. Deze wijzigingen zijn afdwingbaar vanaf het moment dat ze online zijn gezet.
De toepasselijke AVV zijn die welke van kracht zijn op de dag van de bestelling.
De consument verklaart meerderjarig te zijn en over volledige rechtsbevoegdheid te beschikken om zich onder deze algemene verkoopvoorwaarden te verbinden.
Artikel 1 - Doel
Het doel van deze AV is het bepalen van de rechten en plichten van de klant en die van de vennootschap SAURIS SPRL, vanaf de bestelling op haar website, per telefoon, sms of e-mail tot de levering van deze bestelling op het adres dat door de klant is aangegeven op het moment van de bestelling of de intrekking door de klant van zijn bestelling bij SAURIS SPRL.
De huidige Algemene Verkoopsvoorwaarden zijn van toepassing op alle verkopen via de website www.misuko.be of per telefoon op 0471 38 38 91.
Artikel 2 - Plaatsen van een bestelling
De Klant kan zijn bestelling bij SAURIS SPRL plaatsen via het internet op de website www.misuko.be, of per telefoon (0471 38 38 91), of per SMS (0471 38 38 91) of per e-mail (hello@misuko.be // orders@misuko.be // shop.misuko@gmail.com).
In elk geval moeten de gegevens van de Klant die de registratie van de bestelling mogelijk maken, minstens de volgende informatie bevatten:
- De Klant moet de gekozen producten duidelijk identificeren met de referenties die op de site van SAURIS SPRL worden vermeld (soort kuur en duur van de kuur en/of naam van het sap, van het product, ...).
- De Klant moet ook de gevraagde hoeveelheden, de duur (in het geval van sapkuren) en het formaat (50ml, 60ml, 185ml, 200ml, 250ml, 500ml, 1000ml of 2000ml) aangeven.
- De Klant moet de dag waarop hij met de behandeling wenst te beginnen en de leveringsdatum preciseren, rekening houdend met het feit dat hij de keuze heeft tussen maandag- en donderdagavond, of enkel dinsdag- en vrijdagochtend (met inachtneming van een termijn van 1 werkdag tussen de dag van de bestelling en de dag van de levering of afhaling van de bestelling voor de zone Brussel, en een termijn van 2 tot 5 werkdagen voor de rest van België).
- De Klant moet de essentiële informatie voor zijn identificatie (naam, voornaam) invullen, evenals een e-mailadres en een telefoonnummer waarop SAURIS SPRL hem kan bereiken om het bestel- en leveringsproces mogelijk te maken.
- De Klant moet de gekozen leveringswijze (afhaling in de werkplaats of levering aan huis/op het werk) en de gekozen betalingswijze aangeven.
- De Klant moet duidelijk aangeven welke informatie nodig is voor de levering. Dit betreft met name het precieze leveringsadres, alsook eventuele beperkingen inzake de toegankelijkheid van de leveringsplaats (openingsuren, pauzetijden, enz.).
Het leveringsadres dat de Klant opgeeft bij het plaatsen van zijn bestelling moet zo nauwkeurig mogelijk zijn (gebouwnummer, verdiepingsnummer, digicode, enz.), zodat de bezorger hem zijn bestelling in de beste omstandigheden en zo snel mogelijk kan brengen. SAURIS SPRL kan niet aansprakelijk worden gesteld in geval van onmogelijkheid van levering te wijten aan foutieve of onvolledige informatie.
Indien de Klant wenst dat geleverd wordt, dient hij het gekozen tijdstip van levering aan te geven.
Indien de Klant opteert voor afhaling in de werkplaats, moet vooraf een afspraak worden gemaakt tussen SAURIS SPRL en de Klant.
Bestellingen die online worden geplaatst via de website www.misuko.be worden overdag, van maandag tot en met vrijdag, regelmatig afgehaald. SAURIS SPRL verwerkt in de loop van de dag alle orders die sinds het laatste overzicht zijn geregistreerd.
Artikel 3 - Orderbevestiging
- Bevestiging
Na zijn bestelling te hebben geplaatst op de website www.misuko.be of per telefoon / e-mail, stuurt SAURIS SPRL de Klant een e-mail ter bevestiging van de elementen van zijn bestelling. Deze e-mail vormt de aanvaarding van de bestelling van de klant door SAURIS SPRL en vormt dus het verkoopcontract. Bestellingen kunnen worden gecontroleerd door de verkoopafdeling van SAURIS SPRL. De consument wordt in dat geval per e-mail of telefonisch op de hoogte gebracht van de bewijsstukken of ontbrekende informatie die hij moet terugzenden om de definitieve validering van zijn bestelling te verkrijgen. SAURIS SPRL behoudt zich het recht voor de bestelling te annuleren in geval van niet-ontvangst van deze bewijsstukken of ontvangst van bewijsstukken die als niet-conform worden beschouwd binnen een termijn van maximaal 3 werkdagen na de controle.
- Prijzen
Zodra de bestelling is gevalideerd, worden de prijzen vastgesteld. Op de site kunnen de prijzen zonder voorafgaande kennisgeving worden gewijzigd. Zij kunnen worden herzien naar gelang van de prijs van seizoengebonden produkten en de economische omstandigheden. In geen geval kan een prijswijziging op de site met terugwerkende kracht worden toegepast op een bestelling die reeds is afgerond.
- Wijziging - annulering
Een bestelling kan geldig per e-mail worden geannuleerd of gewijzigd met inachtneming van de minimumtermijn van 24 werkuren vóór de eerste levering. Na deze periode kan de bestelling niet meer worden geannuleerd. In geval van een bestelling met meerdere leveringen, kunnen alleen de volgende leveringen worden geannuleerd en kunnen de niet-gebruikte dagen worden uitgesteld of terugbetaald door middel van een waardebon.
- Factuur
SAURIS SPRL stuurt een factuur per e-mail naar de Klant die zijn facturatiegegevens heeft vermeld bij zijn bestelling per e-mail nadat hij de bestelling heeft geplaatst.
Artikel 4 - contra-indicaties - gezondheid
De cliënt mag geen misuko-kuur ondergaan als hij zwanger is of borstvoeding geeft. Hij mag geen misuko-kuur ondergaan als hij diabeet is, insuline-afhankelijk.
Als de cliënt twijfels heeft, gezondheidsproblemen heeft of een medische behandeling ondergaat, moet hij zijn arts raadplegen voordat hij met een misuko-behandeling begint.
SAURIS SPRL sappen worden in een atelier bereid met noten, sesamzaad en selderij. SAURIS SPRL kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor een allergische reactie op dit soort bestanddelen.
Over het algemeen kan SAURIS SPRL niet aansprakelijk worden gesteld voor een allergische reactie en de gevolgen daarvan bij een Klant / consument van SAURIS SPRL producten, en dit in alle gevallen waarin de Klant zou hebben nagelaten het team van SAURIS SPRL, door onoplettendheid of onwetendheid op het moment van de bestelling, op de hoogte te stellen van zijn allergie voor een product.
SAURIS SPRL is niet aangepast aan het specifieke ernstige geval van ondervoeding zoals acute zwaarlijvigheid of anorexia en wij raden u ten zeerste aan een arts te raadplegen alvorens een bestelling te plaatsen.
Artikel 5 - Klantenservice
Om de Klant te helpen bij zijn keuze van de producten die het best aan zijn behoeften en verwachtingen zijn aangepast, staat de Klantendienst van SAURIS SPRL te zijner beschikking op:
- Telefoon: 0471 38 38 91 (van 9.00 tot 19.00 uur van maandag tot vrijdag)
- E-mail : hello@misuko.be
Artikel 6 - Recepten
Het fruit en de groenten die in de misuko-sappen worden gebruikt, zijn biologisch geteeld (tenzij anders vermeld), seizoensgebonden (waar mogelijk) en plaatselijk (waar mogelijk). Misuko sap recepten kunnen variëren met de seizoenen. De ingrediënten die worden vermeld op de pagina's met de beschrijving van de kuren, sappen en melken, zijn actueel op het moment van bestelling door de klant (tenzij anders vermeld, zie artikel 7).
Artikel 7 - Productie aleas - receptvariabiliteit
SAURIS SPRL produceert misuko-sappen op aanvraag. In geval van onvoorziene omstandigheden in de productie behoudt SAURIS SPRL zich het recht voor de bestelling van de Klant te annuleren of uit te stellen. In dat geval verbindt SAURIS SPRL zich ertoe de Klant zo snel mogelijk per e-mail of telefonisch op de hoogte te brengen en een vervangende oplossing, een schadevergoeding of een terugbetaling van zijn bestelling voor te stellen.
Anderzijds is het mogelijk dat sommige ingrediënten die nodig zijn voor de productie van misukosap, op de dag van de productie niet meer beschikbaar zijn als gevolg van klimatologische risico's, niet-beschikbaarheid van producten bij leveranciers of om welke andere reden dan ook. SAURIS SPRL behoudt zich het recht voor om haar recepten van tijd tot tijd te wijzigen en verbindt zich ertoe de Klant hiervan op de hoogte te houden.
Geen enkele annuleringsboete zal worden toegepast in geval van annulering van de bestelling wegens onbeschikbaarheid en SAURIS SPRL kan niet aansprakelijk worden gesteld voor de onbeschikbaarheid van een product.
SAURIS SPRL kan niet aansprakelijk worden gesteld voor indirecte schade als gevolg van eventuele exploitatieverliezen, winstderving of kosten die zich kunnen voordoen.
Artikel 8 - Bewaring van producten
De sappen die SAURIS SPPRL aanbiedt, worden op aanvraag geproduceerd om een optimale versheid te garanderen. Ze zijn niet gepasteuriseerd (tenzij anders vermeld), zijn biologisch (tenzij anders vermeld) en bevatten geen conserveringsmiddelen. Ze zijn 4 dagen houdbaar, tussen 0°C en 4°C. Ze moeten onmiddellijk na ontvangst in het koudste gedeelte van de koelkast worden gelegd. Als de klant ze moet verplaatsen, moet hij ervoor zorgen dat de koudeketen wordt gerespecteerd. De eventuele aantasting van het product kan niet aan SAURIS SPRL worden toegerekend als de conserveringsvoorwaarden of het tijdstip van consumptie niet door de klant zijn nageleefd volgens de instructies van SAURIS SPRL.
Artikel 9 - Verbruik
De door SAURIS SPRL geleverde voedingsproducten moeten binnen 4 dagen na de levering en binnen 2u30 na het openen van de flessen of verpakkingen worden geconsumeerd. Zodra de levering heeft plaatsgevonden, dient de Klant ervoor te zorgen dat de voorwaarden voor de bewaring en consumptie van levensmiddelen worden nageleefd. Bij ontvangst wordt de verantwoordelijkheid doorgeschoven en is de Klant verantwoordelijkheid voor de producten.
Artikel 10 - Conformiteit van de annbiedingen
De elementen zoals foto's, teksten, grafieken, informatie en kenmerken ter illustratie van de gepresenteerde producten zijn niet contractueel. Bijgevolg kan SAURIS SPRL niet aansprakelijk worden gesteld in geval van vergissing of weglating, of in geval van wijziging van deze elementen.
Artikel 11 - Prijzen zijn inclusief btw
De prijzen op de website zijn in euro's, alle belastingen inbegrepen (incl.BTW). Zij zijn van toepassing op het ogenblik van de validering van de bestelling door de consument. De prijzen zijn onderworpen aan de Belgische BTW, d.w.z. 6% (kuur, sap, ...) en 21% (levering). Elke wijziging van het wettelijke tarief van deze BTW zal worden weerspiegeld in de prijs van de producten die op de site van SAURIS SPRLstaan.
Artikel 12 - Deelneming in de leveringskosten - afhaling is kosteloos
De klant kan zijn bestelling ofwel afhalen in het atelier van SAURIS SPRL (enkel op afspraak), ofwel laten leveren op het adres van zijn keuze.
De deelname aan de leveringskosten is niet inbegrepen in de prijzen van sappen of andere producten die op de website worden weergegeven.
Als de klant de bijdrage in de leveringskosten heeft betaald en uiteindelijk zijn bestelling wenst af te halen, verbindt SAURIS SPRL zich ertoe hem de leveringskosten terug te betalen. Omgekeerd, als de klant geleverd wil worden terwijl hij de leveringskosten nog niet betaald heeft, zal hij de leveringskosten binnen de 24 uur aan SAURIS SPRL moeten betalen.
Artikel 13 - Leveringsdagen en termijnen
De klant kan geleverd worden op maandag, dinsdag, donderdag of vrijdag.
Na het kiezen van de datum kan de Klant zijn leveringsinformatie rechtstreeks online kiezen. De levertijd is: 17:30 - 21:00 uur op maandag en donderdag, 08:30 - 13:00 uur op dinsdag en vrijdag.
Indien de Klant opteert voor "afhaling in het atelier", zal hij ze eveneens, op afspraak, de dag vóór de dag van het begin van zijn kuur of dezelfde dag 's morgens moeten afhalen, één of twee keer naargelang de duur van zijn kuur.
Artikel 14 - Levering
De levering geschiedt door de bezorger op het adres dat de Klant bij zijn bestelling heeft opgegeven. In het geval dat het opgegeven adres niet juist is, waardoor de bestelling vertraging oploopt of niet wordt geleverd, kunnen noch de dienstverlener voor de levering, noch SAURIS SPRL aansprakelijk worden gesteld. SAURIS SPRL raadt haar Klant aan om zijn adres en contactgegevens (gebouwnummer, verdiepingsnummer, digicode, enz.) nauwkeurig te bevestigen, zodat de bezorger de bestelling van de Klant in de beste omstandigheden en zo snel mogelijk kan leveren. SAURIS SPRL kan niet aansprakelijk worden gesteld in geval van onmogelijkheid van levering te wijten aan foutieve of onvolledige informatie of indien de toegang tot de lokalen onmogelijk is voor de bezorger.
SAURIS SPRL zet zich in voor afwijkende levertijden. Gezien de verkeersomstandigheden zal een overschrijding van de leveringstermijn echter niet tegenstelbaar zijn aan SAURIS SPRL en zal de Klant geen aanspraak kunnen maken op enige terugbetaling of schadevergoeding of enige andere vorm van compensatie.
In geval van afwezigheid van de Klant of van een bij de bestelling vermelde persoon die de geplaatste bestelling in ontvangst zou kunnen nemen, kan SAURIS SPRL niet aansprakelijk worden gesteld voor het niet in ontvangst nemen van de bestelling door de Klant en zal het bedrag van de bestelling niet het voorwerp uitmaken van enige compensatie of terugbetaling.
In geval van slechte weersomstandigheden of buitengewone verkeersproblemen behoudt SAURIS SPRL zich de mogelijkheid voor om de leveringen zonder enige schadevergoeding uit te stellen door de Klant hiervan vooraf telefonisch op de hoogte te brengen.
Artikel 15 - Betalingswijze
De aanvaarde betalingswijzen zijn kredietkaart, bankoverschrijving en contant geld bij ontvangst van de bestelling.
De Klant wordt per e-mail op de hoogte gebracht van de informatie betreffende zijn bestelling. SAURIS SPRL behoudt zich het recht voor om een bestelling te weigeren van een klant die een vorige bestelling niet of slechts gedeeltelijk heeft betaald, of met wie een betalingsgeschil blijft bestaan.
De consument moet SAURIS SPRL garanderen dat hij bij de validatie van zijn bestelling over de nodige machtigingen beschikt om de door hem gekozen betalingswijze te gebruiken.
SAURIS SPRL behoudt zich het recht voor om het beheer van elke bestelling op te schorten in geval van weigering van betalingsmachtiging van financiële instellingen. SAURIS SPRL heeft een procedure voor de verificatie van bestellingen ingevoerd die moet garanderen dat niemand de bankgegevens van een andere persoon gebruikt zonder zijn medeweten.
De consument blijft er echter van op de hoogte dat SAURIS SPRL niet verantwoordelijk kan worden gesteld voor eventuele verduistering of frauduleus gebruik van een betaalmiddel dat niet zou zijn ontdekt door de controleprocedure. SAURIS SPRL raadt de klant aan zich te vergewissen van de solvabiliteit van zijn betaling alvorens zijn bestelling te valideren op de website of via een commerciële operator. SAURIS SPRL herinnert de klant eraan dat elke betaling met kredietkaart via een beveiligd systeem verloopt en dat geen enkel kredietkaartnummer in haar bestanden wordt bewaard.
Artikel 16 - Vorderingen
- De levering
De Klant dient er zich onmiddellijk van te vergewissen dat zijn bestelling overeenstemt met de levering. Elke klacht moet, om in aanmerking te worden genomen, worden ingediend op het ogenblik van de levering. In geval van niet-conformiteit of zichtbaar gebrek van de geleverde producten of ontbrekende producten, moet de Klant de precieze, gedateerde en ondertekende reserves op de leveringsbon vermelden.
In dat geval kan de Klant een tegoedbon krijgen ter waarde van het bedrag dat hij voor een toekomstige bestelling heeft betaald, met uitsluiting van elke andere schadeloosstelling of schadevergoeding.
- Facturering
Elke betwisting betreffende de facturatie van een bestelling moet binnen de 8 dagen na ontvangst van de factuur aan SAURIS SPRL worden meegedeeld, op straffe van aanvaarding van de factuur.
Voor moeilijkheden of bijkomende informatie kan de Klant contact opnemen met SAURIS SPRL, hetzij telefonisch op het nummer 0471 38 38 91 (van maandag tot vrijdag, van 9u tot 19u), hetzij per e-mail op het volgende adres hello@misuko.be. In geval van problemen in verband met de kwaliteit van de producten, wordt de Klant verzocht per e-mail contact op te nemen met SAURIS SPRL op het volgende adres quality@misuko.be.
Artikel 17 - Verbod op wederverkoop
De wederverkoop aan een derde van de aan de Klant geleverde producten is strikt verboden.
Artikel 18 - Garanties en verantwoordelijkheden
SAURIS SPRL verbindt zich ertoe alle zorg te verlenen die in het beroep gebruikelijk is voor de uitvoering van de aan de Klant aangeboden diensten en producten. SAURIS SPRL kan echter niet aansprakelijk worden gesteld in geval van niet-nakoming van haar contractuele verplichtingen ten gevolge van een toevallige gebeurtenis of een geval van overmacht. De programma's van SAURIS SPRL zijn bedoeld om fitnessdoelen te bereiken. Dit programma is echter afhankelijk van elementen die verband houden met de algemene gezondheidstoestand van de Klant en andere factoren zoals het levensritme, de dagelijkse voeding, de lichamelijke activiteit en de algemene psychologische toestand van de Klant. Bijgevolg is SAURIS SPRL niet verplicht om het doel te bereiken dat de Klant bij de bestelling heeft gesteld.
Behalve in geval van bewijs van een fout van haar kant, kan SAURIS SPRL niet aansprakelijk worden gesteld voor schade die zou kunnen voortvloeien uit het gebruik van het internetnetwerk, zoals met name een verlies van gegevens, een inbraak, een virus, een onderbreking van de dienst, een frauduleus gebruik van een kredietkaart, ...
Bovendien kan SAURIS SPRL niet aansprakelijk worden gesteld voor directe of indirecte schade veroorzaakt door de Klant, in het bijzonder het niet naleven van de voorwaarden voor bewaring en verbruik.
Artikel 19 - Gegevensbescherming
Door de aanmaak van zijn klantenrekening te valideren, aanvaardt de klant stilzwijgend reclame-informatie van SAURIS SPRL te ontvangen. De Klant kan zich op elk moment uitschrijven door naar zijn account te gaan.
Artikel 20 - Toegang tot de website
De website www.misuko.be is in principe 24/24u, 7/7d toegankelijk, behoudens al dan niet geplande onderbrekingen ten behoeve van het onderhoud, de opschorting van de activiteit of gevallen van overmacht. SAURIS SPRL is namelijk onderworpen aan een middelenverbintenis en kan niet aansprakelijk worden gesteld voor schade, van welke aard ook, die voortvloeit uit de onbeschikbaarheid van de site.
Artikel 21 - Overmacht
SAURIS SPRL kan zich van haar verplichtingen ontheffen of de uitvoering ervan opschorten als zij deze niet kan nakomen wegens overmacht (oorlog, oproer, betogingen, uitzonderlijke weersomstandigheden, schade aan haar installaties, pandemie, ...), zonder dat dit aanleiding kan geven tot enige schadevergoeding ten gunste van de Klant.
Artikel 22 - Wijzigingen
SAURIS SPRL behoudt zich het recht voor om haar algemene verkoopsvoorwaarden op elk moment te wijzigen. In dat geval zijn de toepasselijke voorwaarden die welke van kracht zijn op de datum van de bestelling door de Klant.